Czy zastanawiałeś się, jakiego koloru są okulary, przez które patrzysz Ty, Twój pracownik i klient, na Twoją piekarnię i cukiernię? Jaka jest ona w Twojej wyobraźni, a jaka jest naprawdę? Zrobiliśmy to za Ciebie. Stworzyliśmy „porównywarkę” typowych i utartych opinii i odzieramy rzeczywistość z mylnych wyobrażeń. Czy jesteś gotowy poznać prawdę?
Mylne wyobrażenia rzeczywistości to częsta przyczyna wielu nieporozumień. W ekstremalnych sytuacjach, w prywatnym życiu, może nam się nawet wydawać, że w lustrzanym odbiciu stoi zupełnie obcy człowiek. Ile razy na plaży okazało się, że wcześniej pod koszulą nasze fałdki na brzuchu nie wyglądały aż tak zawstydzająco? Niestety, to nie promienie słoneczne tak je powiększyły. To po prostu nasze mylne wyobrażenie o nas samych je umniejszyły. To mylne wyobrażenie jest zauważalne również w biznesie. Często zdarza się, że nasze sklepy, piekarnie i cukiernie wyglądają zupełnie inaczej niż w rzeczywistości. W dzisiejszym artykule rozłożę Twój sklep na części pierwsze i omówię jego detale, przedstawiając wizję tej samej piekarni-cukierni z perspektywy różnych osób. Wizja ta może być bardzo zaskakująca, dlatego osoby, które przyjmą słowa krytyki bardzo osobiście, powinny wiedzieć, że robię to w dobrej wierze. Każda konstruktywna krytyka z założenia ma zmienić rzeczywistość na lepsze. W biznesie należy nieustannie poddawać w wątpliwość własne pomysły i projekty, by być pewnym, że zmierzamy w dobrym kierunku. Drogi Czytelniku, możesz mi wierzyć lub nie, ale to, co przeczytasz poniżej, może ocalić Twój biznes przed klęską i zamienić go w pasmo sukcesów.
Poniżej przedstawiam przykładowe sytuacje w trzech dziedzinach związanych z prowadzeniem piekarni i cukierni, takich jak:
- zewnętrzny wygląd wpływający na wizerunek
- obsługa klienta
- produkt
Celem tej „porównywarki opinii” jest uzmysłowienie każdemu Czytelnikowi, jak bardzo może różnić się ten sam element, jeśli spojrzymy na niego z perspektywy różnych osób.
Przeczytaj całą treść publikacji w pliku pdf klikając w link.